אדריכלות רכב – פרק א'

פברואר 23, 2009 at 11:03 am (אדריכלות, גרמניה, מוזיאון, ראם מאיר)

בתחילת פברואר נחנך מוזיאון הרכב הרשמי של יצרנית הרכב "פורשה" בשטוטגארט ובכך נסגר מעגל שהחל בשנת 2000 כאשר חברת פולקסווגן החלה בבניית עיר הרכב שלה בוולפסבורג, והסתיים עכשיו שלכל יצרניות הרכב הגרמניות יש מוזיאון חדשני.

השילוב של רכב ומבנה הינו שילוב שמוביל לתוצאות מעניינות, פרופורציות הרכב ונגישותו אל מול האדם מכתיבות עקרונות תכנון המתייחסות לשילוב של שניהם, כמובן שכאשר מדובר במוזיאון החוויה צריכה להיות מעצימה פי כמה.

הבנייה המודרנית צריכה הייתה להתייחס לרכב כאחד המשתמשים במבנה, דוגמא לכך ניתן לראות כבר בוילה סבואה של לה קורבוזייה, שם התחשב האדריכל ברדיוס הסיבוב של הרכב בתכנון הגישה אל המבנה, הדבר מועצם בהרבה במפעל של פיאט בליגוטו, איטליה, שם תוכנן מסלול אובלי על גג המפעל שמשמש לבחינת רכבים ביצור וגם למרוצי רכב.


הרכב והבניין המודרני מתקדמים בקווים מקבילים מהמאה הקודמת בחיפוש הצורני והחומרי, ישנו גאפ עצום בין שני האובייקטים אך לעיתים ניתן לראות סוג של מפגש בין האובייקט הסטטי לדינאמי.

האימאג' הזה של מוסך מודרני בתכנונו של האדריכל קונסטנטין מאלינקוב לא משאיר ספק בייעודו בכך שהוא לוקח אלמנטים ברורים מעולם הרכב לחזית המבנה הראשית.



המיתון הקשה שפגע בנו בשנה האחרונה לא פסח על תעשיית הרכב העולמית וראינו את זה במיוחד בתעשייה האמריקאית שדפקה על דלתות השלטון וביקשה הלוואות לצורכי המשך קיום. התעשיה הגרמנית נחשבת מובילה בתחום הרכב, יצרניותיה מרצדס, ב.מ.וו ואודי הם המובילות בתחום הטכנולוגי, קונצרן פולקסווגן נחשב לאחד המובילים בעולם וביחד עם פורשה האקזוטית האהובה מהוות היצרניות הגרמניות עמוד תווך בתעשיית הרכב העולמית. במעמד שכזה, מין הראוי שלכל יצרנית יתלווה מוזיאון רכב מתקדם שבעיצובו האדריכלי יהווה אמירה מייצגת לחברה שמאחוריו.



התהליך החל בסוף שנות התשעים על ידי חברת פולקסווגן בעיצוב ביתן לתערוכת אקספו 2000 בהאנובר , הביתן כלל שני מגדלים בני 20 קומות המכילים תאים מודולרים לאכסון רכבים שאופן העברת הרכב לתוך התא נעשה בעזרת ציר מעלית מרכזי, לאחר התערוכה העבירו את המגדלים לעיר וולפסבורג שם החלה פולקסווגן להקים את עיר המכוניות שלה, Autostadt , העיר התקדמה בכל פעם שחברת פולקסווגן קנתה עוד יצרן רכב אחר, עם הרכישה נבנה עוד ביתן לחברה החדשה כך שבעיר של פולקסווגן יש ביתנים לחברות הבת של פולקסווגן: סיאט,סקודה,אודי ואפילו בנטלי ולמבורגיני.



המגדלים מהווה לנדמרק מקומי ותמונת המעלית שמעבירה את הרכבים נותנת לנו את תחושת התעשייתיות המובחרת שחברת פולקסווגן שמה לעצמה כדגל.

בהמשך- ב.מ.וו מרצדס ופורשה.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: